De Vlinderboom
Symbool voor het overleden kind
De Vlinderboom is in 2009 geplaatst. De boom stond toentertijd symbool voor het overleden kind, de overleden baby. Maar in de loop van de jaren is gebleken dat de Vlinderboom symbool staat voor alle overledenen, oud en jong.
Na een asverstrooiing wil een nabestaande graag een plek hebben om de overleden dierbare te gedenken. Dat kan met een vlinder in de boom.
De Vlinderboom is voor velen ook een stiltemoment op het kerkhof, een plek om even de tijd te nemen om te herinneren, te overpeinzen, te mijmeren. De Vlinderboom is een monument voor iedereen.
